NEVERLAND
Diary About Taggie Links
Welcome Strangers !
Welcome Fellas! Reading and following are allowed but Copying and Spamming are not allowed :) be nice in my territory

Sentap
Thursday 14 June 2012 | 00:19 | 0 comments


Lepas habis paper tadi perut aku tetibe menggedik dok pggil2 “aney” kat café tu plak. Aku pon order la roti telur 1. Then mase tgh tggu roti siap tu, aku nampak sorang pakcik ni. Tekun je die mop lantai yang kotor ngan minyak tu. Kebetulan die nak mop kat kaki aku, so aku pon beralih la. Then pas die habis mop kat tempat aku berdiri td,die suro aku berdiri balik kat situ. Aku jadik sebersalah la, die baru je mop ak dah kotorkan balik. Aku teruskan tenungan aku kat die balik. Dari rambut ke kaki aku usya. Serious die wat aku sentap. Bergenang air mata aku. Seluar die macam seluar reject yang dari kilang punye,then kemeja pulak dah lusuh n dah x berapa elok dah aku tengok. Umo lebih kurang 50 something. Aku xberkelip mata tengok die. “mana anak die ? dah pukul bape ni kenape die still keje?” then,aney panggil,roti aku da siap. Xkan aku nak dok tercegat kat situ lagi. Sampai je bilik aku cite la ngan kak ida. Die pon dok cite balik pasal pakcik yg sama aku jumpe tadi tu. Tapi yang akak nampak pepagi die datang naik basikal, dekat raga ade air n bekal makanan, then bersihkan kawasan bus stop. Sebak gile aku dengar. Nak meleleh air mate ni aku tahan je. Okey, pakcik tu memang tukang sapu kat kolej aku ni sebab kalau dah dri pukul 7am-11pm die keje means die memang pekerja kat sini la. Pas je dari tu, aku pon rase cam bersyukur sangat dapat parents yang masih boleh hantar aku masuk universiti. Mungkin tuhan nak tunjuk kat aku ape erti kehidupan. Yeah ayat bajet2 je kan. Haha. Serious hati sentap weyh. Kalau boleh nangis td aku da nangis da. Tetibe hati aku bisik2 “ tolanglah belaja tol2 fara!!”. alright capten ! ~_~

* 4 papers to go ======




« Older posts | Newer posts»