NEVERLAND
Diary About Taggie Links
Welcome Strangers !
Welcome Fellas! Reading and following are allowed but Copying and Spamming are not allowed :) be nice in my territory

Let the Research Begin ! - Oh my thesis
Friday 5 April 2013 | 09:08 | 0 comments

Assalamualaikum

Ohoi . awalnye lah anak dara ni bangun . serious penat . lately banyank gila kerja aku nak siapkan proposal la, nak kene edit lagi, blom citer assignment and projek lain tu . ni semua Final Year Project punye pasal . balik je kelas, dah terdampar atas katil . dinner maggi je la hari-hari . xsempat langsung nak masak, apetah lagi turun naik bukit nak pergi cafe . memang x la ! pape pun next week research aku dah nak start . oh ye untuk pengetahuan kawan-kawan ni adelah title thesis aku :

The impact of the use of fertilizer on carbon footprint in highly degraded palm oil plantation 

Ni adalah research project supervisor aku, Dr. Faradiella yang diamanahkan untuk aku siapkan dan menjadi sebahagian daripada project aku . masa first meeting dengan dia hari tu , kitorang langsung xdiberi pilihan pun nak buat research sendiri . frust menonggeng la aku . tapi nak wat cane . UPM kan research university . First ranking pulak tu . memang melambak2 la research yang diorang tengah buat .  terpaksa la layankan je permintaan lecturer ni .

Pape pun aku rasa excited la jugak nak pergi sampling . EXCITED ? haa ni yang aku sedih ni . disebabkan research ni nak wat masa mid sem break, aku terpaksa korbankan cuti aku tahuuu ? dah la 7 minggu xbalik kampung since naik sem aritu . serious sebak . dan sekarang aku telah merasakan kesunyian dalam hostel aku ni . semua dah update status "i'm home" "home sweet home" malam tadi . oh semua sweet2 jela . heaven nye life kau . saja lah buat aku jeles kan .. xpe . tunggulah masa fyp korang nnt .  wuaaaaaaaaa  mak !! fara nak balik :(

Research ni kitorang pergi 1 team . bertempat di Kempas Estate Sime Darby Plantation, Melaka . tapi masing-masing ada tajuk masing2 . site je sama . kitorang akan stay challet kat dalam tu . kalau bercamping memang menangis la aku bertemankan kelapa sawit dalam tu . dan nasib baik, semua kos perbelajaan yg dekat beribu2 tu ditanggung sepenuhnya*glad . urm xkisah la . yang penting aku kene tolong si azwan tu gali lubang . hoho . sapa larat nak auger tanah sampai 1000 lubang . silap-silap, balik UPM azwan tu jadi lempeng je .  ok lah aku nak mula wat data sheet untuk sampling pulak . seronok pulak sembang pagi ni . haha . bubye :)






« Older posts | Newer posts»